vrijdag

bijna winter

vrij zijn
2 woorden
veel hoop
weinig betekenis
vrijheid zit in ons


We dragen ketenen die ons binden, noodzakelijke dingen die als last worden gezien, als een lijden op het leven. de last die we torsen laat ons buigen of barsten, alsof aanvaard moet worden dat het zo is. het probleem is niet het leven maar het perspectief, de creativiteit van manieren waarop leven en dood zich laten uitbeelden is ronduit bedroevend. het leven is als een lange weg met splitsingen, het leven is als een rivier met stroomversnellingen, enz. het leven komt zelfs in de context van de vergelijking nog niet in de buurt van al deze dingen. het leven bestaat niet enkel uit keuzes, ups en downs, uit goede en slechte momenten. het leven is een wonder, de omvatting en de definitie van dit hele universum, leven is wat verandering brengt in dit geheel. ik ben echt blij dat ik leef, liefheb, ontdek, lijd, mag kiezen wat ik doe, hoe weinig verandering of gevolgen het ook met zich meebrengt laat mij stoïcijns. waarom ook zo kniezen op wat er allemaal had kunnen zijn? verandering komt wel, mettertijd. ik hou van je wereld. 冬の花

Geen opmerkingen: